Friday, January 7, 2011

Elaun Oh Elaun

Saya ada kerja. Kerja saya ialah wat academic activities tak kira lah tutorial ke lab ke jaga test ke etc etc sebanyak 20 jam sebulan or 70 jam satu sem.

Dan untuk kerja tu saya dapat la elaun (elaun ok!bukan gaji! I student lagi tayah bayar tax :D) bulanan yang biasanya paling lewat pun masuk 3hb.

Tuan-tuan dan puan-puan. Hari ini berapa hari bulan???

7 hari bulan Cik Melor!

Yeee pandaiiiiii~~~~

.....



Dah 7hb elaun saya tak masuk lagi!!!!ARRRRRRR


Mula-mula consider la cuti new year kan (Mula-mula bajet la diorang nak masukkan awal sblm cuti. Harapan berkecai nampaknya. Terpaksa la tengok je orang lain shopping sakan Year End Sale).

Tiba-tiba pasukan Malaysia menang bola lepas lawan ngan team negara seberang kan (YEAYYYY TERDIAM KO!), maka kitorang pun dapat la cuti hari Jumaat 31hb 12 2010. Memandangkan PETRONAS memang da kasi cuti hari tersebut, maka cuti baru dibawak ke Isnin 3hb 1 2011. 3hb ye kawan-kawan. Hari keluar gaji elaun saya.

Maka saya yang baik hati ni pun menyedapkan diri sendiri. Ala Selasa masuk la tu, bila diorang dah masuk opis balik. Tup tap sampai sekarang tak dapat lagi.

Macam-macam orang cakap. Hari ni... la 10hb la.. Huuuu.... Pastu pergi mengadu kat ma. Duit tak masuk lagi...Diorang cakap lepas register kot baru masuk duit (Maknenye kena balik campus cepat2 la untuk register sem baru. Padahal dah plan nak duk umah sebulan kan kui kui kui)

Pastu ma jawab ape tau. Ma cakap abah kan ade duit. Hihihihi APE MAKSUD DIA TUUUU (terus tak merengek dah :D)



ps: Encik, saya kena bayar kete sebelum 8hb Encik... Encik sendiri yang cakap dalam borang permohonan dulu, kalau nak apply postgrad better ada transport sendiri. Abestu transport kena la bayar bulan-bulan. Mana buleh suka suki nak lambat-lambat Encik...wuwuwuw



update: duit da masok yeay yeay~ duit da masuk yeay yeay~~
ALHAMDULILLAH.. :D

No comments: