Sunday, January 2, 2011

2011 Resolution? tetttt!!!

Baru-baru ini selepas saya mengewish 'happy new year' to certain someone, beliau pun bertanya, "Apa azam tahun baru?"

errr.... Tett!!! takde! Tapi sebab nak cover, i jawab dengan menyuruh dia bagitau dia punyer azam dulu. Muhahahaha

Then saya pun mula lah mengorek peti memori ni kan... Nak ingat balik ape azam tahun lepas. tettt!!! Tak ingat!! Dem! Camne nih? Rasanya tiap2 taun ada azam, tapi lepas tu tiap2 taun pun lupa. Yang wajib ada rasanya azam menguruskan badan kot.

(Tak berjaya. TETTTT big time T_T)


So dari semalam mula la ligat pikiaq nak buat azam ape yek tahun ni?

Firstly, taknak dah kuruskan badan! Watpe?? Azam tahun ni nak mengamalkan gaya hidup sihat je kot. Takde la nak pulun sangat. Healthy lifestyle orang puteh kata.

Next,..erm..rasanya dalam sedar tak sedar, saya ni dah berazam nak kurangkan taknak pakai baju ketat-ketat kecik-kecik nipis-nipis tuh. Minggu lepas masa saya nak balik rumah, saya dah kemas siap-siap baju-baju terbabit. So bila sampai saya pun mewariskan baju-baju kurang senonoh tersebut kepada adik-adik. Adik bongsu pon boleh pakai. Wakaka punye la kecik (baru sedar diri)

Pastu, taknak hisap rokok dah. Ok tu tipu. I'm not a smoker ok! HAHAHA.. Ni nak sindir orang tu suh kurangkan smoking je :P

Lagi... Nak berusaha tidur dengan lampu tertutup. Bazir letrik je aku neh. Skrg takpe la utp bayar letrik melampau-lampau tuh. Saya bayar RM160 sebulan untuk bilik+air+letrik+tenet+parking+etc.. Nanti dah keje mampos la duk umah sewa lampu tak pernah tutup. hihihi..So marilah berazam untuk menjadi lebih berani menjimatkan eletrik demi masa depan anak-anak kita :D




Saya tak takut gelap T_T


Kendian ape lagi ek? Hmm.. Saya berazam untuk menghabiskan pengajian dengan jayanya, start apply kerja, then bekerja dengan jayanya.. Haha general gila! OK la.. Saya ingat nak rajin2 wat analisis, wat thesis, tulis paper banyak2 then submit ke international jurnals, masuk konferens lagi... dan mula update resume for a start. Lepas tu taknak pikir lagi. Fokus yang mana ada dulu. Haha pemikiran pendek.

Itu saja kut wat masa sekarang. Azam boleh tambah lagi bila perlu kan? Wakakakaa

Tetttt

3 comments:

mardhiyyah said...

x baju tu ak sokong 1000%%. hehe.. alhamdulillah..

mardhiyyah said...

x baju tu ak sokong 1000%%. hehe.. alhamdulillah..

melor said...

hihihi tenkiu man. pls remind me hard if i ever forget this one :D