Sunday, November 14, 2010

Buat baik dibalas baik

Orang kata kalau kita buat baik kat seseorang, pasti akan dibalas juge, tak kira la oleh orang tu jugak ke..ataupun Tuhan gerakkan hati orang lain untuk buat baik kat kita masa kita memerlukan.

Contohnye, jangan lah kerek sangat time bawak kete tu. Kalau ada kete menyelit mintak jalan, bagi je lah. Mana tau satu masa kita pulak terdesak nak menyelit kan...

Tersebutlah kisah, ada makhluk Allah telah berbuat baik kat saya. Masa tu saya parking kat tengah bandar Kota Bharu. Kat sini bayar parking yang masuk syiling dalam meter tu....





....macam ni...


Masa tu saya masukkan je syiling yang saya ada...tapi sikit la.. Bila balik ke kereta, saya tengok ada kereta yang kena saman sebab tak masukkan syiling. Tapi saya tak kena.. So saya agak pakcik majlis perbandaran kesian kat saya la.. Terima kasih pakcik :)

Satu kali lagi tu, saya pergi shopping. Letak syiling 20 sen, untuk 15 minit je... Tapi shopping sejam. Balik ke kereta, tengok-tengok kat meter tuh, ada lagi masa beberapa minit. Apekah? Saya pun mengagak ada makhluk Tuhan yang baik hati isikan syiling dalam tu.

Huhu terima kasih tuan-tuan dan puan-puan. Saya doakan pada masa depan, Allah gerakkan hati orang lain pulak tolong tuan-tuan dan puan-puan ye.. Amin...


Lepas kejadian-kejadian tersebut, saya mula berkira-kira nak beli kad pintar parking macam abah saye punye. Tu la dari hari tu abah suruh beli, tapi saya degil.. hihi



kad pintar untuk parking


Kad ni fungsi dia macam prepaid lah. Bila dah parking, masukkan sekali. Then bila nak keluar parking, cucuk lagi sekali. Nanti kat meter keluar la berapa lagi balance kad anda. Senang kan? Tak payah risau nak sediakan syiling. Lepas tu tak payah pikir dah masukkan syiling tu terkurang ke.. terlebih ke... Gerenti takde ter ter dah. cewah iklan betul!

ps: Saya agak, kalau kita lupa nak cucuk bila nak keluar parking, mesti balance habis kan? Kankan? So key, takleh lupa-lupa ye? Haiz....





Huuuu taleh tidooooo T________T

No comments: