Monday, November 15, 2010

Celcom ke Maxis?




Saya adalah salah seorang pengguna dua-dua rangkaian Maxis dan Celcom. Pasal Digi saya taknak sebut lah sebab kawan-kawan memang tak ramai pakai Digi. 2-3 kerat je, dan mereka pasti ada satu lagi nombor Celcom/Maxis.





Kenapa saya ada dua nombor?

Mudah saja. Kalau rangkaian berlainan caj dia mahal sikit. So ambil jalan tengah pakai dua-dua. lagipun kredit agak jimat buat camni. Saya pasti ramai orang yang buat kan? Call dan message untuk Celcom ke Celcom je, dan Maxis ke Maxis. Boleh pilih nak guna yang lagi murah untuk buat panggilan atau texting. Tambahan pula, saya pakai fon yang boleh masukkan dua-dua simcard, dan on kedua-dua serentak.

Satu lagi sebabnya, sekarang ni saya kan student. Saya pakai Celcom Upax dan Maxis Youthclub. Memang sangat murah. Tapi kedua-dua pakej ni akan berakhir apabila saya berumur 25 tahun, lagi 2 tahun.

So selepas 2 tahun, saya akan menggunakan satu nombor saja. Maybe pakai postpaid. Who knows. Tapi saya memang akan pilih antara satu. Kawan-kawan yang tak sambung belajar memang dah guna satu nombor je sekarang. Ada yang pilih Celcom je, ada yang pilih Maxis. Dari sekarang saya memerhati perkembangan caj Maxis dan Celcom. Hari ni Hotlink sms, cakap caj untuk calling ke rangkaian lain akan naik dari 15 sen ke 18 sen. Esok-esok apa pulak?

Ye saya memang kedekut, nak jimat sebab nak simpan duit wat kawen (LOLs), so benda-benda macam ni saya memang berkira lah. Kalau nak contact kawan-kawan, pergi cari kat Gtalk ke, YM ke, FB, ke.. Last choice baru nak sms. Kecualilah sangat urgent, maka saya akan call terus je.

So macam mana? Encik Celcom dan Puan Maxis? Yang mana satu bakal menjadi pilihan saya? Haha :P




.

6 comments:

mIsS_syA said...

tul ke da naik dr 15 jd 18?takle mahal lg ke maxis ni?benci i. celcom ah ceni :P

melor said...

haha bukan dah. akan.

bermula 29hb 11. sempena bakal new year? -__-"

Jemi said...

buat la solat istikharah...
mintak2 diberi petunjuk mana yg terbaik.

melor said...

hahahaha

menarek idea tuh :P

Jemi said...

well...

Jemi said...
This comment has been removed by the author.